ΕΙΔΗΣΕΙΣ
Εορτασμοί των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στην Ενορία του Νέου Βυζαντίου Ναυπλίου
21/05/2025 01:01
0 '

Με λαμπρότητα και εκκλησιαστική ευπρέπεια, όπως κάθε χρόνο, η Ενορία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στον Προσφυγικό Συνοικισμό Νέο Βυζάντιο Ναυπλίου τίμησε τη μνήμη των Ισαποστόλων Αγίων.
Τη Δευτέρα 20 Μαΐου, παραμονή της εορτής, τελέστηκε πανηγυρικός εσπερινός με αρτοκλασία και θείο κήρυγμα από τον Αρχιμανδρίτη της Ιεράς Μητροπόλεως Αργολίδος, Χρυσόστομο Παπουλέση. Ακολούθησε η καθιερωμένη λιτάνευση της ιεράς εικόνας των Αγίων και του λειψάνου του Αγίου Σπυρίδωνος, το οποίο μεταφέρθηκε από την Κέρκυρα. Στη λιτανεία συμμετείχε η Δημοτική Φιλαρμονική Ναυπλίου, καθώς και μέλη του Συλλόγου Ποντίων Αργολίδας με παραδοσιακές φορεσιές, προσδίδοντας μεγαλοπρέπεια στην τελετή.
Στο πλαίσιο των φετινών εορτασμών “Κωνσταντίνεια 2025”, τέθηκε προς προσκύνηση για λίγες ημέρες στον Ιερό Ναό το τίμιο λείψανο του Αγίου Σπυρίδωνος, με την ευλογία της Ιεράς Μητροπόλεως Κερκύρας.
Η Ενορία των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης είναι η μεγαλύτερη του Ναυπλίου και αποτελείται κυρίως από κατοίκους με μικρασιατική καταγωγή.
Οι Άγιοι Κωνσταντίνος και Ελένη – Ισαπόστολοι
Ο Μέγας Κωνσταντίνος, πρώτος Χριστιανός αυτοκράτορας, γεννήθηκε πιθανώς μεταξύ 272 και 288 μ.Χ. Η πόλη γέννησής του θεωρείται η Ναϊσός της Άνω Μοισίας, σημερινή Νις της Σερβίας. Πατέρας του ήταν ο Κωνστάντιος Χλωρός και μητέρα του η Αγία Ελένη, καταγόμενη από το Δρέπανο της Βιθυνίας.
Το 305 μ.Χ. μετά την παραίτηση του Διοκλητιανού και του Μαξιμιανού, ο Κωνστάντιος ανέλαβε ως Αύγουστος στη Δύση, και μετά τον θάνατό του το 306, ο στρατός ανακήρυξε τον Κωνσταντίνο διάδοχό του. Αντιμετώπισε πολλές δυσκολίες, μεταξύ των οποίων και η σύγκρουση με τον Μαξέντιο, στην οποία επικράτησε με τη βοήθεια του Θεού, ύστερα από τη θεία οπτασία του Τιμίου Σταυρού με τη φράση «Τούτῳ νίκα».
Η νίκη του αυτή αποτέλεσε την απαρχή της αλλαγής πολιτικής στάσης απέναντι στον Χριστιανισμό. Το 313 μ.Χ., με το Διάταγμα των Μεδιολάνων, θεμελιώθηκε η ανεξιθρησκία.
Ο Μέγας Κωνσταντίνος συνέβαλε καθοριστικά στην ενότητα της Εκκλησίας, συγκαλώντας την Α’ Οικουμενική Σύνοδο στη Νίκαια το 325 μ.Χ., για να αντιμετωπιστεί η αίρεση του Αρείου. Οι αποφάσεις της Συνόδου διασφαλίστηκαν με την προσωπική του υποστήριξη και με επιστολές προς όλη την αυτοκρατορία. Παρά την προσπάθεια του Αρείου να επανέλθει, ο Κωνσταντίνος παρέμεινε αφοσιωμένος στην Ορθόδοξη Πίστη και την ενότητα της Εκκλησίας.
Η συμβολή των Αγίων Κωνσταντίνου και Ελένης στη διάδοση του Χριστιανισμού, την εδραίωση της Εκκλησίας και την πνευματική πορεία της αυτοκρατορίας, τους κατέστησε Ισαποστόλους και φάρους της Χριστιανικής Πίστης